"Wspieraj
Seniora”
Wysokość dofinansowania: 49 952,00 zł
Całkowita wysokość realizacji Programu: 62440,00 zł
Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Targu przystąpił do realizacji Programu
"Wspieraj Seniora".
Strategicznym
celem projektu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorów zterenu Gminy
Nowy Targ wwieku 70 lat iwięcej, którzy wobowiązującym stanie
epidemii zdecydują się na pozostanie wdomu inie są wstanie
np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby.
Usługa wsparcia polega wszczególności na dostarczeniu zakupów
obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, wtym artykuły spożywcze,
środki higieny osobistej (koszty zakupów pokrywa Senior).
Informacje ogólne
1. Program
ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora”
na rok 2020 dofinansowany został na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy
społecznej na realizację zadań Gminy zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy.
2. Usługa wsparcia
Seniorów finansowana jest z dotacji otrzymanej przez Gminę Nowy Targ oraz ze
środków Gminy Nowy Targ w ramach realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i
Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 i będzie przeznaczona na
dofinansowanie organizacji i realizacji ww. usługi.
3. Usługa
wsparcia w ramach Programu będzie realizowana przez Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej w Nowym Targu w okresie od 20 października 2020 r. do 31.12.2020 r.
4. Celem
strategicznym Programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorom, którzy
w obowiązującym stanie pandemii zdecydują się pozostać w domu i nie są w stanie
np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej
potrzeby.
Realizacja usług
1. Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej w Nowym Targu realizuje usługę wsparcia przez pracowników socjalnych
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej a jeśli wystąpi taka potrzeba przy wsparciu
wolontariuszy, harcerzy, członków ochotniczych straży pożarnych oraz żołnierzy
WOT.
2. Seniorzy
poniżej 70 roku życia w szczególnych przypadkach mogą zostać zakwalifikowani do
udzielenia wsparcia. Za szczególne sytuacje uważa się brak możliwości
zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji
rodzinnej i społecznej osoby. Oceny zasadności udzielenia wsparcia dokonuje
pracownik realizatora podczas pierwszego kontaktu.
3. Senior
dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy
Korpus Wsparcia nr 22505 11 11, zgłoszenie zostaje zarejestrowane w
systemie, następniepracownik realizatora kontaktuje się telefonicznie (w
przypadku braku numeru telefonu osobiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa)
z Seniorem, weryfikuje zgłoszenie poprzez podanie daty i godziny zgłoszenia
przez Seniora ustala potrzeby, w przypadku stwierdzenia, że potrzeby Seniora
nie są zgodne z zakresem usługi wsparcia pracownik realizatora zakańcza
zgłoszenie wpisując sposób jego załatwienia.
4. Pracownik
realizatora może przyjąć zgłoszenie usługi wsparcia dla Seniora z pominięciem
Infolinii – Senior może zadzwonić bezpośrednio do realizatora.
5. Pracownik
nie ponosi odpowiedzialności za ceny produktów zakupionych oraz ich jakość.
Bezpieczeństwo
1. Pracownicy
przestrzegają zasad bezpieczeństwa, udając się w środowisko w maseczce
zakrywającej usta i nos lub w przyłbicy, w rękawiczkach jednorazowych oraz
zachowując dystans ze Zgłaszającym. Jednocześnie pracownicy dbają o dezynfekcję
rąk.
DOFINANSOWANO
ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA